הודעת טקסט זדונית תוקעת את הוואטסאפ ומנתקת את הטלפון

אתר האינטרנט של WhatsApp (צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה)
אתר האינטרנט של WhatsApp (צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה)

הודעת טקסט זדונית חדשה אשר החלה להתפשט בעולם דרך תוכנת המסרים המידיים וואטסאפ, גורמת לאפליקציה להיתקע ולטלפון להיות לא זמין.

בשנים האחרונות וואטסאפ ואפליקציות מסרים מידיים אחרות, נלחמות במפיצי הודעות זדוניות שמטרתן לשבש את פעילות האפליקציה – מה שגורם לחוסר נוחות אצל הלקוחות שלהן. כעת איום חדש המרחף מעל תוכנת המסרים המידיים וואטסאפ שמקורו בברזיל, גורם לאפליקציה להיתקע ללא הרף ולטלפון להתנתק – מה שהופך את הטלפון ללא מאוד יעיל.

הודעות אלו שמקורן בברזיל, ובמהלך חודש אוגוסט החלו להופיע ולהזיק לטלפונים של משתמשים אשר קיבלו ופתחו את ההודעה המזיקה, ומאז החלו הודעות אלו להתפשט למדינות נוספות מחוץ לברזיל, וכנראה שזה עניין של זמן עד שהתופעה תגיע גם לישראל. בתגובות לציוץ הבא נראה שגם משתמשים אירופיים מתלוננים על הודעות מזיקות מסוג זה.

מהי אותה הודעה זדונית אשר מועברת בוואטסאפ

הודעת טקסט זדונית זו אשר פוגעת במכשיריהם של המשתמשים היא למעשה פצצת טקסט המורכבת מאותיות מיוחדות הממוקמות בהודעה באופן אקראי, ואינה נראית כמו הודעה רגילה או הודעת מולטימדיה ככל שתהיה שאנו רגילים לקבל בוואטסאפ, למעשה האפליקציה בעצמה לא יכולה לפרש הודעה זו, משום שהאותיות המיוחדות שנכתבות בה אינן נמצאות במאגר האותיות הסטנדרטי שהוואטסאפ מכיר – מה שגורם לאפליקציה להיתקע, וכאשר אנו מכבים את האפליקציה ומדליקים אותה שוב, זה גורם לטלפון להיות לא זמין.

נכון לכתיבת שורות אלו, וואטסאפ טרם פתרה את הבעיה, ולמשתמשים מומלץ לא לפתוח הודעות ממקורות לא ידועים. בטוויטר ניתן לראות תגובה של משתמש שעשויה לפתור את העניין, לטענתו ישנן גרסאות בלתי רשמיות של וואטסאפ שלהן מערך תווים (unicode) גדול יותר, והן מסוגלות להתמודד עם הודעות אלו מבלי להיתקע, כך שהטמעת מערך תוים גדול יותר לגירסה הרשמית של אפליקציית וואטסאפ על ידי החברה תהווה פתרון לבעיה.

יש לציין כי בכל מקרה אנו לא ממליצים להוריד גירסאות בלתי רשמיות של אפליקציות שכן הן עלולות להכיל פרצות אבטחה אחרות, ולכן יש לשקול היטב האם לבצע שדרוג כזה שמגיע לא מהיוצר הרשמי של האפליקציה.

משתמש שרוצה, יכול לנסות למנוע קבלת הודעה מזיקה כזו על ידי שינוי הגדרות הפרטיות שלו בוואטסאפ, כך שלא יהיה ניתן להוסיפו לקבוצות, למקרה שאלו נגועות בהודעה המזיקה. על מנת לעשות כך יש ללחוץ על סמל 3 הנקודות שנמצא למעלה, לבחור בתפריט הגדרותחשבון, פרטיותקבוצות, ולבחור באפשרות אנשי הקשר שלי,  ואז רק מי שנמצא באנשי הקשר שלכם יוכל להוסיף אותכם לקבוצה. נכון לכתיבת שורות אלו, הפיתרון היחיד למי שנפגע מהודעה כזו, הוא למחוק את היסטוריית הצ'אט של הוואטסאפ שלכם או לאתחל את הטלפון.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *