הושק הענן הריבוני הראשון בישראל

ענן ריבוני

הענן הריבוני כפוף ומציית רק לחוקי המדינה בה הוא שוכן ומגביר את הביטחון של ארגונים מקומיים להעביר נתונים רגישים לענן ● ברחבי העולם הוסמכו עד היום עשרות עננים ריבוניים. בישראל, הענן הריבוני הראשון יושק באמצעות בינת תקשורת .

החברות VMware ובינת תקשורת מחשבים משיקות בארץ את הענן הריבוני הראשון בישראל. זאת בעקבות העלייה בכלכלת המידע בישראל ביחד עם הסביבה המשתנה של תקנות הרגולציה ביחס להגנה על הנתונים.

הענן הריבוני (Sovereign Cloud) הוא תפישה חדשה שמאפשרת לארגונים לרבות ממשלות, תעשיות עתירות רגולציה כמו פיננסים ובריאות ועוד לעבד ולשמור בבטחה מידע רגיש שכפוף ומציית לחוקי המדינה שבה הוא שוכן בלבד. בהגדרה, למדינות אחרות אין גישה לדאטה הנמצא בענן הריבוני והוא אינו כפוף לחוקיהן. כן מבטיח הענן הריבוני שכל תביעה משפטית נגד חברה מקומית תידון בבתי משפט במדינה ולא בחו"ל. הענן הריבוני מנטרל את החששות של ארגונים מפני חקיקה של מדינות אחרות המחייבת אותם לאחסן ואף לשכפל נתונים בתוך גבולות המדינה ומגבילה את ניוד הנתונים ושיתופם עם מדינות אחרות שבהן חלים חוקי פרטיות ודאטה אחרים.

על פי מחקר שהזמינה VMware מחברת Vanson Bourne הריבונות על הדאטה היא אחד האתגרים הגדולים הניצבים בפני ארגונים, כאשר 95 אחוזים מהם הודו שהיא מהווה דאגה. במחקר שהקיף כ-6,000 ארגונים ברחבי העולם נמצא שרבים מהם לא מצליחים לענות על הרגולציה בתחום הריבונות על המידע. אלה מהם שאינם מצליחים לציית לרגולציה,  נאלצים  לשלם קנסות בהיקף של מאות מיליוני דולרים וסובלים מפגיעה במוניטין המותג בשל פשרה על המידע. כיום יש ליותר מ-100 מדינות חוקים המגדירים את האופן שבו יש לנהל ולאחסן את הדאטה ורובם של החוקים משתנים כל העת.

"הענן הריבוני על שלל מאפייניו הייחודים הוא בסיס מצוין לצמיחת הכלכלה הדיגיטלית הזקוקה לבעלות מלאה על הדאטה, נטרול חששות מהתערבות של מדינות בדאטה שלהן ורמות גבוהות מסוגן של זמינות, פרטיות ואבטחה" אמר שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל. "מסחור הערך הטמון בדאטה יהיה קל ומהיר יותר וארגונים בישראל יוכלו להתמקד בצמיחה ללא דאגות האופייניות לעננים רגילים. בינת היא שותפה רבת ערך בהשקה חשובה זו שהיא נקודת ציון בהתפתחות הענן בישראל".

שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור
שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

״הענן של בינת הוסמך על ידי חברת  VMware בשני תחומים: VMware Cloud Verified ו-Sovereign Cloud המאפשר לבינת להציע שירותי ענן ייחודיים בישראל באמצעות הענן הריבוני" הוסיף צביקה שקילר, משנה למנכ"ל ומנהל אגף  CloudHome בבינת תקשורת. "ההסמכה חייבה עמידה בתנאים טכנולוגיים מורכבים בתחום אבטחת המידע, חציצה בין סביבות שונות והגנה על מידע. הענן הריבוני מאפשר שירות עצמי, סקלביליות וכן שירותי פיתוח מודרניים״.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר

כתבות באותו הנושא