הפריצה לטוויטר: "יום קשה לחברה"

הפריצה לטוויטר
הפריצה לטוויטר

היום בשעות הבוקר המוקדמות נפרצו מספר חשבונות טוויטר של מפורסמים. מנכ"ל החברה: "יום קשה לחברה. אנחנו מרגישים נורא שזה קרה"

הרשת החברתית טוויטר נפרצה בשעות הבוקר המוקדמות בין הימים רביעי לחמישי. הפריצה נעשתה למעשה בקבלת גישה של הפורצים אל תוך כלי ניהול של אחד ממנהלי התוכן בטוויטר, זאת על ידי זיהוי של הסיסמה שלו בצורה שעדיין לא ברורה. חשבונות הטוויטר שנפרצו הציגו הודעה בה נכתב: "אני מחזיר כסף בחזרה לקהילה. כל כספי הביטקויין שישלחו לארנק הבא יוכפלו. אם תשלחו 1000$ אשלח לכם בחזרה 2000$. אני עושה את זה רק ב-30 דקות הקרובות". ההודעה המוזרה, שכמובן איננה נכונה, הופיעה בחשבונות הבאים:

  • הראפר קניה ווסט
  • המיליארדר והבעלים של טסלה, אילון מאסק
  • יו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס
  • כוכבת הריאליטי קים קרדשיאן
  • נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה
  • המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן
  • המיליארדר מייקל בלומברג
  • אפליקציית אובר
  • חברת אפל

 

מיד כאשר נודע דבר הפריצה, כך על פי דיווחים, חברת טוויטר נעלה את החשבונות עד לבירור מלא. דוברו של של ביל גייטס סיפר לסוכנות הידיעות AP כי "זה ככל הנראה חלק מבעיה כללית איתה מתמודדת טוויטר". עם השעות התברר כי הפריצה התרחשה בעזרת התחברות לאתר בעזרת שם משתמש וסיסמה של אחד ממנהלי טוויטר, וברשת החלו לצוץ התמונות הבאות המראות כיצד נראה ממשק הניהול של האתר:

טוויטר פריצה. צילום: Motherboard
טוויטר פריצה. צילום: Motherboard

 

יש לציין שהפריצה תוקנה במהרה על ידי טוויטר, וכעת החברה אוספת את השברים, וכמובן פועלת על מנת למנוע הישנות מקרים דומים. ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, צייץ: "זה יום קשה עבורנו בטוויטר. אנחנו מרגישים נורא שזה קרה. אנחנו מנתחים ונחלוק את הכל ברגע שתהיה לנו הבנה מלאה לגבי מה שקרה".

"תמיד לחפש סימנים. אם יש ספק, אל תשלחו"

ההודעות שפורסמו היו מפתות בהחלט ויתכן כי ישנם גולשים אשר "נפלו בפח" והעבירו את הכספים לארנקי הביטקוין שצורפו להודעות. "אם הודעה נשמעת טוב מידי מכדי להיות אמיתית, היא באמת טובה מכדי להיות אמיתית" אומר פול דקלין, חוקר בכיר בחברת סופוס, "אם מאסק, גייטס, אפל, ביידן, או כל אישיות ידועה רוצים לחלק כמות גדולה של כסף מתוך גחמה, הם לא יבקשו שתמסרו להם כסף לפני כן. זה סימן ברור לכך שהחשבון נפרץ". דקלין גם מזהיר מפני חוסר היכולת להציל את כספכם במידה ונפלתם קורבן למזימה מהסוג הזה: "בעסקאות במטבעות קריפטוגרפיים אתם לא מקבלים את ההגנה החוקית שיש לכם בתשלום דרך הבנק או חברת האשראי. בביטקוין אין שירות דיווח הונאות או מנגנון לביטול עסקאות. שליחה של מטבעות למישהו היא כמו למסור לו מעטפה עם שטרות – אם הם מגיעים לפושע, לעולם לא תראה אותם שוב. אם יש ספק, אל תשלח".

עוד מזהיר דקלין מפני מקרים דומים בעתיד, שעלולים להתרחש ברשתות החברתיות או אפילו בחשבון האימייל שלכם: "בכל הודעה יש לחפש סימנים שהיא אינה אמיתית. עבריינים לא תמיד עושים שגיאות כתיב או טעות בפרטים, אבל לעתים קרובות זה קורה. לדוגמא, המילה 'מוקיר' (grateful) במקרה הנוכחי. לכן אם הודעה מגיעה עם סכום של 50 דולר כאשר בישראל המטבע הנקוב הוא שקלים, או שמספר הטלפון שגוי לחלוטין, או שההודעה פשוט כתובה בשפה שאינה טבעית, מדובר בנורת אזהרה משמעותית".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *