מהו universal directory של אוקטה ולמה צריך אותו?

universal directory אוקטה. תמונה: PIXABAY
universal directory אוקטה. תמונה: PIXABAY

עסקים רבים נוטים להתנהל מול מגוון רבדים משלימים. מול לקוחות, עובדים שכירים, פרילנסרים, ספקים, נותני שירות משלימים וכדומה. מכאן שכל אחד עשוי להתנהל ברובד מקביל, להחזיק ברמת סיווג שונה, להחזיק בהיסטוריית לקוח שונה, להתנהל דרך יישומים שונים וכדומה, משמע ישנה חשיבות עליונה לאפשר הזדהות פרטנית (בהתאם לסטטוס של כל מרכיב) ובו זמנית לשלוף מידע רלוונטי בכל נקודת זמן, וכאן בסיס הנתונים universal directory מבית אוקטה נכנס למשוואה.

מאגר מידע כולל

כפי שניתן להתחיל להבין, Universal Directory מתייחס למאגר הנתונים הכללי. מדובר במאגר מידע מהותי בו ניתן למצוא מגוון פרמטרים שנוגעים לסך הגופים המעורבים, כאשר אין זה כלל משנה אם מדובר במידע שזורם מ G Suite, או מ LDAP. הנקודה היא שאותה זירה שאליה מתנקז סך המידע מתפקדת כמו ספרייה מאורגנת שממנה ניתן לשלוף ביעילות ובמהירות כל נתון רצוי באופן נוח ויעיל.

כיצד? כאן מתרחש הקסם הגדול. בחלק מהמקרים נעזרים בניהול AD ארגוני ובחלק מהמקרים באמצעי אוקטה הכה מתקדמים.

מדוע universal directory כה משתלם כלכלית?

עתה לאחר שהבנו מהו universal directory מבית אוקטה, נעצור לציין שאומנם אין מדובר בשירות חינמי, אך כן בשירות משתלם.  okta universal directory

השירות מאפשר לחסוך כסף רב על שירותי תמיכה שמסייעים ללקוחות ששכחו סיסמאות, ואף כיוון שהשירות מייצר חיבור מהיר של אינספור זהויות אל מול אינספור אפליקציות, הרי שתומכים בחוויית הלקוח ובו זמנית ממזערים מצבים שבו מאבדים לקוחות אל מול המתחרים. לאור כל זאת נחדד שאם מבקשים לאחסן באופן מאובטח סיסמאות ובו זמנית לנהל מדיניות סיסמאות גמישה ונוחה לתפעול, הרי שהגיע הזמן להתקדם לעבר universal directory okta!

3 יתרונות משמעותיים

אם נעצור להרחיב, נציין שמאחורי universal directory okta נמצא 3 מוקדים שמתהדרים במגוון יתרונות משמעותיים. ראשית נציין שברמת הניהול, הרבה יותר פשוט לאכוף את המדיניות הרצויה מבחינת סיסמאות, ואף הרבה יותר פשוט לסנכרן סיסמאות, משמע משיגים תמיכה משמעותית באמצעות הזדהות אחודה. ברמת ניהול כולל של הארגון, זוכים לנהל כל כמות רצויה של דומיינים וספריות, ואף בעת הזדהות שגויה, מקבלים הודעה אוטומטית. מה עוד? מבחינת ניהול "ספריית על", זוכים להרחיב ספריות, להטמיע מידע משלים ולהבין באופן הרבה יותר שקוף ויעיל מגוון מהלכים מורכבים.

יתרונות משלימים

עתה אם נתמקד בצורך סופר משמעותי שנוגע לניהול משתמשים, נציין שבזכות okta universal directory זוכים לנהל באופן אידיאלי הליך פרידה מעובד, ובו זמנית הליך קליטה של עובד חדש. במקביל, ניתן לדעת היכן כל לקוח פוטנציאלי נמצא אל מול תהליך המכירה ובאופן כללי משיגים אוטומציה ברמה מאוד גבוהה. לא עוד פריטי מידע שהולכים לאיבוד ולא עוד השקעה מיותרת של זמן עבור זיהוי לקוחות. שנסביר? כאשר כל המידע שנוגע ללקוח מתנהל במקום אחד, אבטחת המידע זוכה להתבצע על הצד הטוב ביותר – ללא מידע שהולך לאיבוד. כמו כן, אם רק רוצים, זוכים להרחיב את המאפיינים שנוגעים ללקוחות, כך ששני הצדדים יוצאים נשכרים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר

כתבות באותו הנושא