מייקרוסופט תרכוש את Bethesda בעבור כ-7.5 מיליארד דולר

מתוך האתר של Bethesda
מתוך האתר של Bethesda

מייקרוסופט Bethesda – תתרגלו לצירוף של שני השמות האלה. ענקית התוכנה והמחשוב Microsoft במהלך מפתיע תרכוש את חברת Bethesda האגדית שהביאה לנו את Fallout 3, Fallout 4, Skyrim ועוד משחקי ענק מפורסמים, בעבור הסכום הלא קטן של כ-7.5 מיליארד דולר

ברקע של שחרור הקונסולות הקרב ובא, מייקרוסופט הלכה על מהלך מפתיע שעלול בסופו של דבר להפוך את קונסולת ה-XBox Series X ליותר אטרקטיבית עבור חלק מהגיימרים, שיוכלו לרכוש ולשחק במשחקי Bethesda בקונסולה החדשה.

ההכרזה פורסמה בין היתר באתר הבית של Bethesda במהלך היום. בהודעה שפורסמה אמרה בת'סדה: "אנחנו עדיין בת'סדה. אנו ממשיכים לעבוד על אותם המשחקים כמו אתמול, באותם הסטודיו שאיתם עבדנו עד עכשיו, ואנו נמשיך להפיץ את המשחקים", כמו כן בהודעה אחרת, טוד הווארד התייחס גם הוא להסכם החדש ואמר כי "מייקרוסופט היא השותפה הטובה ביותר שהייתה לו אי פעם"

ברקע רכישת הענק מתעוררות לא מעט שאלות בקרב הגיימרים ברחבי העולם. יש לא מעט הגורסים כי מהלך זה, למרות שייתן לחברת Bethesda גישה לכלים מתקדמים של חברת מייקרוסופט, עלול להגביל את החופש היצירתי שלה, שהרי מדובר בחברה בעלת משחקים מסוגננים עם אופי מיוחד. מצד שני של המטבע נמצאים אלו הגורסים כי זהו מהלך מבורך שיכול לקדם את בת'סדה, לזרז לה תהליכים, לשפר לה את איכות המשחקים ולדחוף את המכירות שלה קדימה.

נכון לשורות אלו טרם פורסם מידע הגורס כי משחקי Bethesda הבאים יהיו אקסקלוסיביים לקונסולת ה-Xbox Series X, אך זוהי בהחלט אפשרות אשר מונחת על השולחן, ולא בטוח אם אלו חדשות טובות לגיימרים שיעדיפו לקנות קונסולה אחרת דווקא, אבל לאלו שמתכוונים לרכוש את קנוסולת הדור הבא של מייקרוסופט, אלו חדשות מצוינות.

מייקרוסופט הכריזה רשמית כי הקונסולה תצא לחנויות בנובמבר השנה במחיר ממוצע של כ-2200 שקל בארץ, כאשר הגירסה המוזלת תימכר תמורת כ-1350 שקלים. מייקרוסופט כבר הכריזה על חלק מהמשחקים שיצאו עם השקת הקונסולה: Halo Infinite, Assasain's Creeed Valhalla, Destiny 2: Beyond Light, Watch Dogs: Legion ועוד, ואנו כעת מחכים לשמוע איזה משחקים של Bethesda יתווספו לרשימה.

מי את Bethesda

Bethesda היא חברה אמריקאית שנוסדה בשנת 1986, כאשר בשנת 1994 הפכה לחטיבת התוכנה של חברת Media Technology Limited, עד אשר בשנת 1999 הפכה Bethesda לחברת בת של Zenimax Media, שכעת נרכשה על ידי מייקרוסופט בכ-7.5 מיליארד דולר. במהלך השנים הללו שחררה החברה לשוק אין ספור כותרים, חלקם שוברי קופות שאף נחשבים בעיני אנשים למשחקי המחשב הכי טובים שיצאו אי פעם.

ברשימת כותרי הענק של החברה ניתן למצוא את סדרת The Elder Scrolls שהיא סדרת משחקי פנטזיה-תפקידים עמוקים מלאי תוכן ואפשרויות, שכל פרק בסדרה היה יותר מפותח מקודמו. סדרת TES הייתה למעשה הבייבי של Bethesda וכנראה שגם ההכנסה הכי טובה, שלה עד לאותו רגע ש-Bethesda רכשה את הזיכיון ל-Fallout סדרת משחקי התפקידים הפוסט-אפוקליפטית שמתרחש בעולם ששרד שואה גרעינית. באמצעות 2 הסדרות האלו וכותרי ענק נוספים כגון Dishonored ו-Wolfenstein, החברה כיכבה במכירות, למרות מעידות שהיו לה בדרך, למשל Fallout 76 הנוראי שאכזב את המעריצים וגרר תגובות נזעמות משחקנים ברחבי העולם שרכשו את המשחק.

 

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *