קידום אתר חנות: מדריך לשיפור הנראות המקוונת של החנות שלכם

קידום אתר חנות. צילום: PIXABAY
קידום אתר חנות. צילום: PIXABAY

קידום אתרים במסחר אלקטרוני הוא תהליך של אופטימיזציה לאתר מסחר אלקטרוני כדי להשיג דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל (SERP).

כלומר, המטרה של קידום אתר חנות היא להגדיל את הנראות והתנועה לחנות מקוונת, ובסופו של דבר להוביל ליותר מכירות והכנסות, ומדריך זה מציג את שיטות העבודה המומלצות על ידי המומחים  לקידום אתרים במסחר אלקטרוני.

קידום אתר חנות מתחיל עם מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכל אסטרטגיית קידום אתרים, והתהליך מתחיל עם זיהוי מילות המפתח והביטויים שבהם משתמשים לקוחות פוטנציאליים כשהם מחפשים את המוצרים שאתם משווקים.

עם הרכבת רשימה של מילות מפתח רלוונטיות, ניתן להשתמש בהן בתיאורי המוצרים שלכם, בעמודי הקטגוריות וברכיבים אחרים באתר, עם תמיכה של תהליך קידום אתרים באינסטגרם לקישור לעמודים באתר שהכותרות שלהם מורכבות ממילות מפתח מתאימות.

אופטימיזציה באתר

תהליך זה מבוסס על שליטה ברכיבים באתר המסחר האלקטרוני שלכם כמו למשל תגיות כותרת, תיאורי מטא, ותגיות חלופיות של תמונות.

בשלב זה של התהליך, יש לוודא שהרכיבים בעמודי האתר כוללים את מילות המפתח ומותאמים להנחיות גוגל לקידום אתרים, ולגולשים.

ארכיטקטורת האתר

הארכיטקטורה של אתר המסחר האלקטרוני צריכה להיות מתוכננת מתוך מחשבה על הסורקים של גוגל שמציבים עדיפות לאתרים מסוימים על פני אתרים אחרים, כך שיש לוודא בשלב זה שהאתר קל לניווט ושהקטגוריות ותתי הקטגוריות שלך מוגדרות בבירור.

גישה זו מסייעת לסורקים של גוגל להבין את מבנה האתר שלכם ובהתאם לדירוגים של הצגת האתר בתוצאות החיפוש, צוות של משרד פרסום בחיפה ישפר את חווית המשתמשים והלקוחות שלכם.

תוכן שיווקי

זוהי שיטה יעילה להנעת תנועה לאתר המסחר האלקטרוני ולשיפור הדירוג בתוצאות החיפוש בגוגל. מומלץ ליצור באתר עמודה של מאמרים, תכני וידיאו או הצעת משאבים ומדריכים הקשורים למוצרים או לתעשייה, כדי לבסס את המותג שלכם כסמכותי בתחום ולמשוך לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם.

תמונות מושלמות: חשיבות התמונות בתהליך קידום אתר חנות

תמונות הן מרכיב חיוני בכל חנות מקוונת, ובהקשר של מסחר אלקטרוני או אתרי אופנה, תמונות מוצרים מתפקדות כמקבילות לתצוגות המוצרים של חנות פיזית.

הן מספקות ללקוחות מושגים ברורים למה שהם יכולים לצפות מרכישת המוצרים, מה שמסייע להם בקבלת החלטות רכישה. חלק זה של המדריך מפרט כמה שיקולים מרכזיים בכל הנוגע לתמונות באתר של חנות מקוונת:

איכות התמונות

חשוב להציג תמונות באיכות גבוהה המייצגות במדויק את המוצרים שלכם, מכיוון שתמונות מטושטשות או תמונות באיכות נמוכה עלולות לגרום למוצרים שלכם להיראות לא מקצועיים או לא מושכים, מה שעלול להשפיע באופן שלילי על תוצאות קידום אתר חנות ועל המכירות. לכן יש לוודא שתמונות המוצרים ברורות, מוארות היטב ומציגות את המוצרים מזוויות שונות.

כמות התמונות

מלבד הצגת תמונות באיכות גבוהה, חשוב שתהיה כמות מספקת של תמונות לכל מוצר, מכיוון שלקוחות רוצים לראות זוויות ותצוגות שונות של המוצרים על מנת לקבל מושג ברור על מה שהם רוכשים.

לכן מומלץ להציג תמונות שמראות את המוצרים באופן שניתן להשתמש בהם, או בהקשרים הרלוונטיים לתכני האתר, כדי לסייע ללקוחות לדמיין את האופן בו הם יכולים להשתמש במוצרים וכך, מלבד תמיכה במכירות, ניתן להשיג גם תוצאות של רימרקטינג.

עקביות התמונות

יש להקפיד על עקביות בין תמונות המוצרים שלהם, ולהשתמש באותם רקעים וזוויות תאורה לכל המוצרים, על מנת ליצור מראה ותחושה מגובשים באתר שלכם, ולהקל על הלקוחות להשוות בין מוצרים ולקבל החלטות רכישה.

אופטימיזציה לתמונות

מומחי קידום אתרים מסחריים מבצעים אופטימיזציה של תמונות מוצרים לקידום אתרים לבנות או לקידום כל אתר מסחרי אחר, כדי להשיג דירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל.

כך, למשל, תמונות גדולות עלולות להאט את טעינת עמודי האתר, ולהשפיע באופן שלילי על חוויית הגולשים ועל הדירוג. לכן יש לדחוס את התמונות באתר על מנת להפחית את גודל הקבצים ואת זמני הטעינה של העמודים, מבלי לפגוע באיכות התמונות.

טקסטים חלופיים

בתהליך פרסום ממוקד בגוגל לאתרי חנויות, יש להקפיד על הצגת טקסטים חלופיים לתמונות המוצרים שלכם. אלו הם תיאורי התמונות שמוצגות כאשר לא ניתן לטעון אותן, והם מסייעים גם לסורקים של גוגל להבין את נושא התמונה.

אופטימיזציה למכשירים ניידים

אופטימיזציה למכשירים ניידים חיונית לאתרי מסחר אלקטרוני, מכיוון שאחוז גדול מהקונים המקוונים משתמשים במכשירים הניידים שלהם כדי לבצע רכישות, לכן יש להקפיד על יצירת אתר מותאם למכשירים ניידים, עם שיווק מוצר שמבוסס על עיצוב רספונסיבי וניווט קל.

בניית קישורים

בניית קישורים היא היבט חשוב נוסף של קידום אתרים במסחר אלקטרוני, והקפדה על תהליך של בניית מערך קישורים איכותיים, שמגיעים ממקורות מוכרים, מסייעת בשיפור דירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל, והובלת תנועה מוגברת לאתר שלכם.

מומלץ בשלב זה של קידום אתר חנות לכתוב מאמרי אורחים לאתרים גדולים וסמכותיים בתחום שלכם, לשתף פעולה עם בעלי עסקים שונים בתעשייה שלכם, או ליצור תכנים שניתנים לשיתוף, ושבעלי אתרים ירצו לקשר אליהם.

שיווק ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הן פלטפורמות עוצמתיות לקידום אתרים במסחר אלקטרוני, מכיוון שהן מסייעות בהובלת תנועה לאתר, לצד הגברת המודעות למותג.

לכן יש להקפיד על הפעלת עמודים עסקיים ברשתות החברתיות הרלוונטיות לקהל היעד שלכם, ולשתף קישורים למוצרים ולתכנים שלכם באופן קבוע.

בשורה התחתונה, קידום אתר חנות הוא תהליך שנדרש להצלחת כל חנות מקוונת

עם הקפדה על אופטימיזציה של האתר שלכם להנחיות גוגל לקידום אתרים ולגולשים, יצירת תכנים באיכות גבוהה ובניית קישורים נכנסים חזקים, לצד התמיכה של הנוכחות ברשתות החברתיות, ניתן לשפר את דירוג האתר, להוביל תנועה מוגברת לאתר ובסופו של דבר להגדיל את המכירות וההכנסות.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר

כתבות באותו הנושא