תכנית חץ לעתיד: יום סיור לחיילים חרדים ב-Nvidia

ד"ר שמחה מאיר בשיחה עם הצעירים לקראת השכלה גבוהה. קרדיט- אח גדול למען חיילים בודדים
ד"ר שמחה מאיר בשיחה עם הצעירים לקראת השכלה גבוהה. קרדיט- אח גדול למען חיילים בודדים

השיח סביב סוגית גיוס החרדים שוב עולה לדיון ציבורי, אך מאמצי השילוב בשטח לא פוסקים. לאחרונה התקיים יום חשיפה של קבוצה בת כ-20 חיילים מהמגזר החרדי שערכה תוכנית "חץ לעתיד" מבית עמותת "אח גדול למען חיילים בודדים". בסיור נחשפו הצעירים לתהליכי השכלה גבוהה באוניברסיטת בר אילן ולחברת ההייטק המובילה Nvidia כחלק מתהליך הכנה לאזרחות ושילוב באקדמיה ובשוק התעסוקה.

במטרה להמשיך את התהליך המאתגר שעושים החיילים מהמגזר החרדים בשירות הצבאי – בודדים ושאינם, ולמנף את השירות הצבאי לתחומי ההשכלה והתעסוקה, עסק יום הסיור שהתקיים בימים האחרונים באפשרויות השונות העומדות בפני הצעירים. מדובר בחיילים שסיימו את שלב השירות הקרבי ביחידות השדה וכעת מתחילים את "שנת המשימה" במסגרתה משלימים פערי ידע והשכלה בסיסיים במקצועות הליב"ה. במפגש שמעו הצעירים על התפקידים השונים בעולמות ההייטק, על ההכשרות ותוכניות הלימודים השונות ונפגשו עם הדס הרטל- מנהלת גיוון והכללה בNvidia שסיפרה על הדרך המרתקת שעשתה מעולמות המשפט ועריכת הדין- לאחת החברות המובילות בעולם. ד"ר שמחה מאיר מאוניברסיטת בר אילן, שהייתה שותפה להקמת חברת הזנק, שפתחה פלטפורמה שאוספת נתוני מחקר ומאפשרת למשתתפים גישה פתוחה לדאטא ולשיתופי פעולה, גם הצטרפה למפגש ושוחחה עם החיילים על החשיבות ההשכלה הגבוהה, ברכה אותם על סיום השלב הקרבי בשירותם הצבאי ובירכה אותם לקראת השלב הבא.

שי אדלר מנהל עמותת חץ מעניק תעודת הוקרה. לאור דרוקר מאינבידיה. קרדיט- עמותת אח גדול למען חיילים בודדים
שי אדלר מנהל עמותת חץ מעניק תעודת הוקרה. לאור דרוקר מאינבידיה. קרדיט- עמותת אח גדול למען חיילים בודדים

מדובר באחד מימי החשיפה של תכנית "חץ חרדים צנחנים" בעמותת 'אח גדול למען חיילים בודדים', בה החיילים מקבלים ליווי וסיוע יומיומי ובשלב זה של הליווי ניתן דגש מיוחד על תקופת התפר שבין הצבא לשילוב בלימודים או תעסוקה באזרחות. שי אדלר, חייל בודד לשעבר, בוגר יחידת 'חץ' ומנהל התוכנית: "לאחר שסיימו את השלב הקרבי בשירות בהצלחה, אנחנו ממשיכים את הליווי הסיוע לתקופת התפר הכה קריטית לעתיד החיילים. תודה לאוניברסיטת בר אילן ולחברת Nvidia שהעשירו את השיח, הידע וההיכרות של החיילים עם האפשרויות הרבות שעומדות בפניהם באזרחות".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר

כתבות באותו הנושא