ממשיכה להסתבך: ממשלת בריטניה נגד Tiktok

Tiktok בריטניה. קרדיט: miquelguasch
Tiktok בריטניה. קרדיט: miquelguasch

הרשויות בבבריטניה הורו לעובדיהם להסיר את האפליקציה החברתית Tiktok מהסמארטפונים המשמשים לעבודתם. חברת Tiktok תקפה את המהלך.

האפליקציה הסינית Tiktok היא בין הפופולריות בעולם, אך בשל מקורותיה הסינית והחשד לשימוש של ממשלת סין בנתוני הגולשים, תמיד נותרת תחת ביקורת רחבה. כך למשל צוותו של ג'ו ביידן קיבל הוראה להסיר את האפליקציה, וכך גם עובדי חברות ענק. כעת, התבשרו עובדי ממשל בריטיים כי עליהם להסיר את האפליקציה בשל חשש כי המידע שלהם נמסר לממשלת סין על ידי החברה.

על אף ההוראה הברורה, נראה שלא כל עובדי הממשל ונבחרי הציבור מסכימים עמה. כך למשל חבר הקבינט גרנט שאפס, אשר פעיל מאוד ב-Tiktok, הגיב לדברים עם פרסום סרטון קצר מתוך הסרט "הזאב מוול סטריט" בו כוכב הסרט המגולם על ידי לאונרדו די קפריו אומר "ההצגה נמשכת". כמו כן, שאפס הוסיף כי "מעולם לא השתמשתי בטיקטוק בסמארטפון הממשלתי ואני מצהיר שאני לא אעזוב את האפליקציה בזמן הקרוב". יש לציין כי ההוראה הינה להסיר את האפליקציה רק ממכשירים ממשלתיים ולא פרטיים.

חברת Tiktok, מצידה, דואגת להכחיש את הטענות בתוקף. ת'יאו ברטהאם, סגן נשיא קשרי ממשל וציבור באירופה מטעם החברה, טוען שההחלטה היא יותר פוליטית מאשר כל דבר אחר. "אנחנו מבקשים להישפט על פי עובדות ולא על פי פחדים", כך מסר ל-BBC. שגרירות סין בלונדון מסרה כי הצעד בוצע על פי שיקולים פוליטיים ועלול לדרדר את האמון של הקהילה הבינלאומית באווירה העסקית בבריטניה.

האפליקציה נותרת אחת הפופולריות ביותר בעולם, בעיקר בקרב בני נוער. על פי נתונים, היא הורדה למעלה מ-3.5 מיליארד פעמים מחנויות האפליקציות ברחבי העולם. ההצלחה שלה נובעת מקלות השימוש והיכולת להעלות ולשתף סרטונים קצרים עם חשיפה גבוהה, תוך התאמת הסרטונים לקהל היעד שמעוניין לצפות בהם, וזאת תוך אגירת שלל מידע אודות הרצונות ותחומי העניין של המשתמשים. לשם כך נבנה בסיס נתונים עצום, אותו חוששים במערב כי החברה משתפת, ביודעין או שלא, עם ממשלת סין. במערב גם חוששים כי מעבר למידע זה, שידוע כי נאסף על ידי אפליקציות רבות, האפליקציה אוגרת מידע נוסף אודות המשתמשים, כולל ציתות לקווי הטלפון ולהודעות ומסרים ששולחים המשתמשים באפליקציות אחרות.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *