מיקרוסופט טיקטוק: האם הם יצליחו להרוס גם את זה?

מיקרוסופט טיקטוק
מיקרוסופט טיקטוק

מיקרוסופט טיקטוק – זה קרוב מתמיד. לחברת מיקרוסופט היסטוריה עשירה ברכישת חברות, אך חלקן נגמרו באסון. האם הפעם זה גם יקרה?

חברת מיקרוסופט היא אחת מהחברות טכנולוגיה הגדולות בעולם, אם לא הגדולה שבהן. החברה שבעבר החזיקה את רוב שוק מערכות ההפעלה במחשבים האישיים וגם ניצחה במלחמת הדפדפנים הגדולה מול נטסקייפ האגדית, לעיתים מבצעת רכישות מסיבות לא ברורות ולא מצליחה לשחזר הצלחות, גם אם יחסיות. נכון שטיקטוק היא רשת חברתית מאוד מצליחה עם קונספט שאהוב על הדור הצעיר, אך האם, במקרה שאכן הרכישה תצא לפועל, היא תצליח להנציח את טיקטוק כאחת החברות המובילות בשוק הרשתות החברתיות, או שזה עומד להיגמר באסון? הנה 3 דוגמאות לרכישות ענק שביצעה מיקרוסופט שפשוט לא הצליחו.

נוקיה

מיקרוסופט בעבר ניסתה את מזלה בשוק הסמארטפונים. נוקיה בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 הייתה סנסציה עולמית והחזיקה בנתח עצום משוק הסלולר העולמי. המכשירים שלה היו צעירים, רעננים ומוצלחים. גם לכותב שורות אלו היו טלפונים של נוקיה בתקופה בה היא הייתה נחשבת למשהו בסגנון של שילוב אפל וסמסונג בימינו. מיקרוסופט כאמור רצתה להיכנס לשוק ורכשה את חברת נוקיה בתמורה ל-7 מיליארד דולר. הבעיה הייתה שהרכישה בוצעה ב-2007 כשענקית הסלולר הפינית כבר הייתה בהידרדרות מוחלטת אל מול אפל וסמסונג, והשילוב עם מיקרוסופט לא הצליח להוציא שום דבר טוב.

Hotmail

בתקופה מסויימת, לפני ימי הג'ימייל, הוטמייל היה שירות הדואר החינמי הפופולרי בעולם. מיקרוסופט, שרצתה להיכנס לשוק הדואר האלקטרוני, רכשה את השירות בשנת 1997 תמורת סכום שיא בזמנו של 500 מיליון דולר. האמת שזה דווקא עבד ובתחילת שנות ה-2000 הפופולריות של הוטמייל רק גדלה, אך עם הזמן באה הדעיכה וכיום, כידוע, ג'ימייל הוא שירות הדואר הפופולרי בעולם.

Beam / Mixer

כאן, יש להודות, מעט בעייתיות. כשמיקרוסופט רכשה בשנת 2016 את שירות Beam הוא לא היה שירות הסטרימינג המוביל בעולם, אפילו לא בין המובילים. אבל מיקרוסופט רצתה לשלב שירות סטרימינג לקונסולת ה-Xbox שלה ורכשה את השירות תמורת סכום בלתי ידוע ושינתה את שמו ל-Mixer. הסוף הגיע ממש לפני כחודש כאשר מיקרוסופט סגרה את השירות לתמיד והזמינה את המשתמשים להירשם לפייסבוק גיימינג.

יש לציין שמיקרוסופט רכשו במהלך השנים מאות חברות גדולות וקטנות בסכומים בלתי נתפשים של עשרות ואף מאות מיליארדי דולרים. חלק מהרכישות היו מוצלחות וחלקם פחות. למיקרוסופט כבר יש דריסת רגל מסויימת בתחום הרשתות החברתיות והיא הבעלים של LinkedIn (אותה רכשה בשנת 2016 תמורת 26.2 מיליארד דולר). ככל הנראה המטרה היא להמשיך את הפיתוח של טיקטוק תוך הצלתה מפני חסימה במדינות רבות בעולם כגון ארה"ב ובריטניה, מה שהחברה הסינית לא יכולה לעשות במעמדה. השאלה היא האם במיקרוסופט ידעו לנתב נכון את הרשת החברתית ולהעצים אותה כפי שעשו עם פרויקטים אחרים שלהם (Minecraft של Mojang או GitHub למשל).

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *