בעקבות חקיקה סינית: חברות הטכנולוגיה מחרימות את הונג קונג

הונג קונג מהומות והפגנות.
הונג קונג מהומות והפגנות.

הונג קונג: לאחר שסין העבירה חוק ב-30 ליוני הקובע כי תמיכה בעצמאות העיר-מדינה היא עבירה פלילית, חברות טכנולוגיה רבות החליטו להשהות את שיתוף הפעולה.

פייסבוק, טיקטוק, טלגרם, טוויטר, גוגל, מיקרוסופט וזום. ענקיות האינטרנט החליטו להעמיד עובדה לממשלת סין והפסיקו את שיתוף הפעולה עם המשטרה והרשויות בהונג קונג, זאת בעקבות חקיקה המגבילה את האפשרות לתמוך בעצמאות העיר-מדינה אשר נמצאת בתוך תחומי סין. אגב, למי שתהה להיכן אפל נעלמה מהרשימה – הם "מעריכים את החוקים כרגע". למעשה, ההחלטה של החברות הופכת אותן לחברות מפרות חוק ולכן במידה ולא ישתפו פעולה עם המשטרה או הממשלה, הן יחסמו לגמרי.

יש לציין כי שירותי פייסבוק, גוגל, טוויטר וטלגרם גם כך חסומות למעשה בסין, וכעת ככל הנראה יצטרפו אליהם גם מיקרוסופט, זום ויתכן שגם אפל. מוקדם יותר היום פרסמנו בערוץ הטלגרם שלנו כי TikTok, ששייכת לתאגיד הסיני Bytedance, החליטה להפסיק את פעילותה בהונג קונג בתוך מספר ימים.

כל ההתרחשויות האלו צפות על רקע המחאה הגדולה של תושבי הונג קונג נגד הכוונה של ממשלת סין לספח אליה את העיר-מדינה, על כך המשתמע מכך מהבחינה הכלכלית, המשפטית והפוליטית. המהומות פרצו בחודש יוני 2019 ונמשכות בשצף גם היום. הונג קונג נשלטה עד שנת 1997 על ידי בריטניה כקולוניה אך חזרה לסין באותה השנה תחת הסכם "מדינה אחת, שתי מערכות". להונג קונג אוטונומיה מסויימת מסין, מה שמעניק לאזרחיה זכויות רבות יותר מאשר לאזרחי סין הנמצאים תחת משטר קומוניסטי. בספטמבר 2019 ממשלת סין החליטה לבטל את רעיון הסיפוח אך ההפגנות, שגבו את חייהם של מאות, ממשיכות וכעת המוחים דורשים דמוקרטיה מלאה וכן חקירה מלאה של פעולות המשטרה שהובילו למותם של מפגינים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *