וולס פרגו לעובדיהם: "הסירו את טיקטוק מהסמארטפונים"

אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק

המלחמה נגד טיקטוק עולה מדרגה: בנק וולס פרגו הורה לעובדיו להסיר את האפליקציה מהסמארטפונים. גם אמזון ביקשו והתחרטו.

וולס פרגו, מהבנקים הגדולים ביותר בארה"ב ובעולם, הורה לעובדיו להסיר את אפליקציית טיקטוק מהסמארטפונים שלהם מטעמי אבטחה, כך לפי דיווח של The Information. דובר וולס פרגו אמר כי "זיהינו מספר קטן של עובדי וולס פרגו עם מכשירים השייכים לחברה שהתקינו את אפליקציית טיקטוק. בשל חששות אבטחה ופרטיות ומטעמי פעולות שמבצעת האפליקציה, ומכיוון שמכשירים השייכים לחברה נועדים לצרכים עסקיים בלבד, הורינו לאותם העובדים להסיר את האפליקציה". אמש, בצירוף מקרים (או שלא), הורתה חברת אמזון לעובדיה לעשות את אותו הדבר, אך לאחר מכן שלחה מכתב ובו התחרטה והודיעה כי המכתב נשלח בטעות באופן תמוהה במיוחד.

הדיווח מגיע על רקע השחרור של iOS 14 שהציג אפשרות חדשה – להתריע בפני בעלי המכשירים על אפליקציות המעתיקות את המידע הנמצא ב"לוח" (העתק-הדבק). הפיצ'ר החדש הוביל לכך שאפליקציות כגון טיקטוק, לינקדאין ורדיט הודיעו כי יפסיקו לעשות כן, כך דווח בעכשיו בטכנולוגיה. יש לציין כי לאחרונה נשמעות ביקורות קשות כנגד אפליקציית טיקטוק, השייכת לחברה הסינית ByteDance. בארה"ב ובבריטניה מביעים חששות כבדים ממכשירי סמארטפון ואפליקציות סיניות וטוענים כי החברות הסיניות מנצלות את השוק הגלובלי על מנת לבצע פעולות שפוגעות בפרטיות המשתמשים וכמו כן אוגרות מידע אסור. כך למשל אריק שמידט, מנכ"ל גוגל לשעבר, טען בהקשר לחברת וואווי הסינית כי "אין שאלה שוואווי משתמשת בפרקטיקות שאינן מקובלות בהגדרות של ביטחון לאומי. ברור שהמידע מהראוטרים של וואווי מגיעים בסופו של דבר לידיים שעלולים להיות שייכים למדינה".

האם טיקטוק תחסם בארה"ב?

בהמשך לדבריו של שמידט, שכיום עובד בפנטגון, הודיע ביום חמישי האחרון נשיא ארה"ב דונאלד טארמפ כי הממשל האמריקני שוקל להורות על חסימת האפליקציה בארה"ב. טראמפ לא הרחיב בנושא, אך אמר שחסימת טיקטוק תהיה אחת מבין מספר דרכים שהוא שוקל לבצע על מנת לפגוע בממשל הסיני בשל וירוס הקורונה, שכבר הדביק כ-3 מיליון אזרחי ארה"ב והוביל למותם של 130,000 בני אדם. מזכיר המדינה מייקל פומפאו אמר ביום רביעי כי טיקטוק נבחנת כחלק ממאמץ גדול יותר להבטיח את המידע האישי והפרטיות של אזרחי ארה"ב.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *