ניצחון ראשון לאפיק מול אפל: לא תחסום את כל המשחקים

אפל פורטנייט
אפל פורטנייט

בהמשך למלחמה הענקית בין אפל לאפיק גיימס, יצרנית פורטנייט, הוציא היום שופט צו מניעה נגד החלטת אפל לחסום את כל משחקי Unreal Engine.

חברת Apple מנהלת מלחמת חורמה כנגד Epic Games, החברה שעומדת מאחרי להיט המשחקים Fortnite, וכעת החל הקרב המשפטי. כזכור, באפל החליטו לחסום את משחק הרשת המצליח פורטנייט לאחר שחברת Epic Games השיקה אפשרות לתשלום בעבור קניות בתוך המשחק באמצעות מנגון נפרד מ-AppStore, כך שהיא למעשה "עוקפת" את תשלום עמלת 30% שגובה אפל ממפתחי המשחקים. Google Play, החנות של גוגל, הצטרפה לאפל בהחלטה וחסמה גם היא את פורטנייט. באפל אף הגדילו והודיעו שיחסמו את כל המשחקים שפותחו בעזרת מנוע המשחק Unreal Engine, אך כעת קיבלו "ברקס" מבית המשפט.

השופטת איבון גונזלס רוג'רס הוציאה צו מניעה כנגד חברת אפל האוסר עליה לחסום את כל המשחקים שנוצרו בעזרת מנוע המשחק, שנחשב לנפוץ ופופולרי מאוד בקרב מפתחים. למרות החלטה זו, השופטת לא חייבה את אפל להחזיר את פורטנייט בחזרה לחנות של אפל. "בית המשפט מוצא, עם כל הכבוד לעתירת אפיק גיימס, בנוגע למשחקיה כולל פורטנייט, היא לא הציגה נזק משמעותי. אפיק גיימס באופן אסטרטגי הפרו את ההסכם שלהם מול אפל" קבעה השופטת. בנוגע לקביעה לשאר המשחקים אשר נוצרו בעזרת מנוע המשחק, החליטה השופטת כי אפל לא יכולה לחסום אותם כעת. "אפל בחרה לפעול באופן בלתי סביר הפוגע במפתחי משחקים שהם צד שלישי וגם פגעה בשמה הטוב של אפיק גיימס על ידי איום על מנוע המשחק".

באפל הסבירו השבוע כי מנכ"ל אפיק, טים סוויני, פנה באופן אישי לאפל וביקש לייצר הסכם מיוחד בעבור אפיק גיימס שיאפשר גביית תשלומים באמצעות משחק פורטנייט ולא דרך חנות App Store. כאשר אפל סירבה, כך לטענת סוויני, פורטנייט החליטה לבצע את הצעד בכל זאת, מה שגרר את הצעדים שנקטה אפל כנגד אפיק גיימס. בינתיים בפורטנייט ממשיכים לנהל מאבק תדמיתי נגד אפל, ועם השקת ההאשטג #FreeFortniet גם השיקו תחרות בה היה על השחקנים לאכול תפוחים, ובקרוב תשיק גם סקין חדש ובו נראה אדם הלבוש בחליפה אפורה ואפלולית ובעל ראש "תפוח", ככל הנראה במטרה לשים ללעג את אפל, כל זאת בהמשך לפרסומת של פורטנייט שהיא למעשה פארודיה על פרסומת דומה של אפל:

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *