אינטרנט אקספלורר מגיע לקיצו: מיקרוסופט תפסיק את התמיכה

אינטרנט אקספלורר. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה
אינטרנט אקספלורר. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה

אינטרנט אקספלורר היה דפדפן ברירת המחדל בגרסאות חלונות השונות משנת 1995. אמש הודיעה החברה על הפסקת התמיכה בדפדפן בנובמבר 2020.

מיקרוסופט הודיעה אמש בבלוג שלה על הפסקת התמיכה בדפדפן הקלאסי שלה, Internet Explorer. כמו כן הודיעה החברה כי החל מה-17 לאוגוסט 2021 גם שירותי Microsoft 365 יפסיקו את התמיכה בדפדפן לחלוטין, ומשתמשיהם לא יוכלו לגשת לשירותים אלו באמצעות הדפדפן – וזה יהיה למעשה סופו. משתמשי חלונות כמובן לא ישארו ללא דפדפן, והחברה תמשיך לתמוך ולפתח את דפדפן Edge המבוסס על כרומיום. אז למרות פרץ הנוסטלגיות הקטן שהולך להופיע פה בכתבה יש לציין כי דפדפן אינטרנט אקספלורר מעולם לא היה "שיא הטכנולוגיה", רחוק מכך: מאז ומתמיד היה הדפדפן לקלס ולעג בקרב קהילת גולשי האינטרנט בשל האיטיות שלו הנובעת מגזל מתמשך לזיכרון ושלל אופציות לא קיימות שתמיד הותירו את מיקרוסופט הרחק מאחור.

הדפדפן הכי פופולרי כרגע. מקור: StatCounter Global Stats - Browser Market Share
הדפדפן הכי פופולרי כרגע. מקור: StatCounter Global Stats – Browser Market Share

דפדפן אינטרנט אקספלורר שוחרר לראשונה בחבילת התוספות Plus! ל-Windows 95, הצליח לשבור את ההגמוניה של דפדפן Netscape והפך במרוצת השנים לדפדפן הפופולרי בעולם, וזאת עד להופעת המתחרים היותר צעירים ורעננים – Mozilla Firefox ו-Google Chrome. למרות שאינטרנט אקספלורר לא הצליח להילחם בדפדפנים המהירים והאטרקטיביים, במיקרוסופט המשיכו לפתח אותו ולשחרר גרסאות חדשות שלו עד לגרסה האחרונה – Internet Explorer 11 ששוחרר בשנת 2013 יחד עם מערכת ההפעלה Windows 8.1 והיה גם האחרון בשושלת. עם שחרור Windows 10 הוסיפה מיקרוסופט למערכת ההפעלה את דפדפן Edge החדש, שהבטיח להיות הרבה יותר מהיר ו"נקי", אך כרגע רק 1.93% ממשתמשי המחשבים האישיים משתמשים בו.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *