אינסטגרם משיקה קוד QR לסריקה במצלמות הסמארטפונים

אינסטגרם קוד QR. צילום: אינסטגרם
אינסטגרם קוד QR. צילום: אינסטגרם

אינסטגרם משיקה באופן גלובלי את קודי ה-QR שמאפשרים סריקה וכניסה מהירה לפרופילים של משתמשים, האופציה הייתה זמינה רק ביפן עד כה.

הרשת החברתית אינסטגרם הנמצאת בבעלות פייסבוק משיקה פיצ'ר חדש באפליקציה: יצירה ושליחת קודי QR לסריקה על ידי מצלמות תומכות של סמארטפונים אשר יאפשרו כניסה מהירה לפרופילים של משתמשי הרשת. האפשרות החדשה הושקה בדצמבר 2019 כבר ביפן וזכתה להצלחה, ולכן כעת אינסטגרם מרחיבה את השימוש בה לכל העולם. יש לציין כי רשתות חברתיות אחרות משתמשות בתכונה דומה מזה שנים, כמו למשל סנאפצ'אט, אך ההבדל הוא שבאינסטגרם ניתן לסרוק את הקוד QR ישירות מהמצלמה של הסמארטפון, בעוד שבסנאפצ'אט יש לסרוק את הקוד QR מתוך האפליקציה עצמה.

הרעיון המרכזי הוא שעסקים יוכלו לצרף לפרסומים שלהם רק את קוד ה-QR של אינסטגרם כך שהציבור יוכל לסרוק אותו ישירות משלטי פרסום, מודעות בעיתונים ודרך חלונות ראווה ולהיכנס באופן ישיר לפרופיל מבלי לחפש אותו באופן ידני. עוד רעיון הוא שמסעדות יוכלו להציג רק את הקוד QR במקום תפריט, והסועדים יוכלו לצפות בו באינסטגרם בקלות ובכך לחסוך עלויות דפוס יקרות – כמובן בהתחשב בעובדה שלא כולם משתמשים באפליקציית אינסטגרם או ברשת חברתית אחרת כלל.

רק לאחרונה עלה שמה של אינסטגרם לכותרות וזאת לאחר שבחברת האם, פייסבוק, החלו לאחד את אפליקציית מסנג'ר עם האפליקציה של אינסטגרם תוך דחיקת מערכת ההודעות הפרטיות של אינסטגרם. עוד פרסמנו לאחרונה כי אינסטגרם עומדת בפני תביעת ענק ואפשרות לקנסות על הפרת חוקי פרטיות, וזאת לאחר שאספה מידע ביומטרי של בני אדם המופיעים בתמונות שעלו לאפליקציה, גם אם הם לא משתמשים ברשת החברתית וכנגזרת מכך מעולם לא הסכימו לתנאי השימוש של האפליקציה ולאיסוף מידע זה לגביהם.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *