ביהמ"ש הורה לחסום את טלגרם בברזיל. דורוב: "לא קיבלנו את האימייל"

ביהמ"ש הורה לחסום את טלגרם. צילום: Freepik Premium
ביהמ"ש הורה לחסום את טלגרם. צילום: Freepik Premium

בית המשפט העליון בברזיל הורה לחסום את טלגרם במדינה עקב התעלמות מפסקי דין וקנסות במדינה. פאבל דורוב, המייסד והמנכ"ל של טלגרם הגיב: "בית המשפט פנה לאימייל הלא הנכון ולכן לא קיבלנו את ההודעה".

אחד הסיפורים ההזויים של השנה: בית המשפט העליון בברזיל הורה לחברת אפל וגוגל לחסום את אפליקציית המסרים הפופולרית טלגרם בעקבות התעלמות מפסקי דין להסיר ערוצים ומשתמשים המפיצים מידע מוטעה וכמו כן משורה של קנסות. כל האירוע מגיע על רקע החקירות כנגד נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בחשד להדלפת מסמכים משטרתיים והפצת מידע שקרי בנוגע לקורונה. תומכיו של הנשיא משתמשים בפלטפורמה על מנת להעביר את מסריו בעוד אין הם יכולים לעשות זאת בפלטפורמות אחרות.

זו אינה הפעם הראשונה שטלגרם מסתבכת עם בית המשפט בברזיל. כבר לפני מספר חודשים אירע מקרה דומה כאשר בטלגרם "למדו" על פסיקות של בתי המשפט במדינה מהתקשורת, וזאת עקב לטענתם "עשרות מיליוני מיילים שמגיעים לאותה התיבת אימייל", אז פנו לבית המשפט ושלחו להם כתובת אימייל ייעודית אליה הם מבקשים לקבל את הפסיקות. למרות זאת, כך לטענת טלגרם, בית המשפט בברזיל המשיך לשלוח מיילים לכתובת הישנה. "נראה שישנה בעיה עם אימיילים העוברים בין תיבת הדואר של חברת טלגרם לבית המשפט העליון בברזיל" כתב דורוב. "כתוצאה מתקלת התקשורת, בית המשפט הורה לחסום את טלגרם על כך שאינה מגיבה לפסיקות. בשם הצוות שלי, אני מתנצל בפני בית המשפט העליון של ברזיל על ההזנחה, בהחלט יכולנו לעשות עבודה טובה יותר".

עוד הוסיף דורוב: "שיתפנו פעולה עם פסיקה מוקדמת יותר של בית המשפט בפברואר והגבנו עם הצעה לשלוח לנו בקשות חסימה בעתיד לכתובת אימייל ייעודית. לצערנו הבקשה שלנו ככל הנראה אבדה, וכתוצאה מכך בית המשפט המשתמש בכתובת המייל הישנה על מנת ליצור עמנו קשר. כתוצאה, פיספסנו את ההחלטה מתחילת מרץ. כעת מצאנו את ההחלטה והעברנו דו"ח לגבי הפעולות שלנו לבית המשפט. אנו מבקשים מבית המשפט לשקול לדחות את החלטת החסימה של האפליקציה שלנו בכמה ימים כדי לאפשר לנו לנהל את האירוע ולמנות נציגים בברזיל על מנת שלהבא נוכל להיות מעודכנים בזמן אמת בפסיקות של בית המשפט".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *