בריטניה תמנע מוואווי להקים אנטנות 5G. סין: "ננקוט צעדים"

huawei וואווי (צילום: Van Trung Nguyen, 123RF)
huawei וואווי (צילום: Van Trung Nguyen, 123RF)

ממשלת בריטניה החליטה למנוע מחברת וואווי להקים אנטנות 5G ברחבי הממלכה, כך דווח בכלי התקשורת בממלכה. סין בתגובה: "ננקוט צעדים".

וואווי לא תקים אנטנות 5G בבריטניה, כך קבעה הממשלה. שר התרבות והדיגיטל, אוליבר דואוון, מסר כי לסנקציות שהטילה ארה"ב על החברה במאי האחרון היה משקל רב בהחלטה. "בשל אי הוודאות שנוצרה סביב שרשרת האספקה של וואווי, הממלכה המאוחדת לא יכולה להיות בטוחה ביכולת של החברה להבטיח את האבטחה של ציוד עתידי של החברה בתחום אנטנות 5G", כך אמר דואוון. לחברות שכבר התקינו את האנטנות, BT וודאפון, ניתנו 6 שנים לפרק את כל הציוד אשר קשור לחברת וואווי.

התגובות הזועמות של ממשלת סין לא איחרו להגיע, ושר החוץ הסיני אווה צ'יונינג אמר כי ממשלת סין מתנגדת בנחרצות לגירוש חסר הביסוס של אנטנות 5G של וואווי. עוד הוסיף צ'יונינג כי "בייג'ינג תנקוט צעדים בכדי להבטיח את האינטרסים הלגיטימיים של חברות סיניות". מי שבירך על המהלך הוא כמובן נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, שאמר בתגובה כי "שכנענו מדינות רביות, ואני עשיתי זאת בעצמי לרוב, לא להשתמש בציוד של וואווי מכיוון שאנחנו חושבים שהם סיכון ביטחוני".

כבר בחודש יוני האחרון דיווחנו בעכשיו בטכנולוגיה על הראיון של אריק שמידט, מנכ"ל גוגל לשעבר וכיום ראש מערך חדשנות ההגנה של הפנטגון לרשת BBC בה הוא תקף את חברת וואווי וטען כי היא מעמידה בסיכון את הביטחון הלאומי של ארצות הברית ומדינות אחרות. בשלב זה לא ברור מה הם סכנות האבטחה שמאתגרות את בריטניה וארה"ב, אך ברור כי אם שתיים מן המדינות הגדולות בעולם עומדות כנגד החברה הסינית, ככל הנראה ישנם דברים בגו ואולי מומלץ שגם בישראל יסתכלו על כך באותו האופן.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *