קוד המקור של Windows XP ו-Windows Server 2003 דלפו

קוד המקור של Windows XP
קוד המקור של Windows XP

קוד המקור של Windows XP ו-Windows Server 2003 דלפו לרשת והופצו באתרי טורנט שונים. יתכן וכי הקוד דלף כבר לפני שנים ורק כעת שוחרר לציבור.

בחברת מיקרוסופט בוודאי לא יאהבו את הכתבה הבאה. קוד המקור של Windows XP, ממערכות ההפעלה המוצלחות ביותר של החברה בכל הזמנים, דלף לרשת. לצידו דלף גם קוד המקור של Windows Server 2003, מערכת הפעלה לשרתים של החברה. למרות שעל פניו מדובר בגרסאות ישנות של מערכות ההפעלה – עדיין ישנם משתמשים רבים המפעילים את Windows XP – בערך 0.82% מסך מערכות ההפעלה בעולם, מה שאומר כמעט 40,000,000 איש ברחבי העולם שנמצאים כעת בסכנה חמורה, הרבה יותר מאז שנת 2014 אז במיקרוסופט הפסיקו לשחרר עדכונים למערכת ההפעלה ששוחררה ב-2001.

מומחים אשר בדקו את קוד המקור של מערכות ההפעלה שהופץ ברשת אישרו את מהימנותו, אך גם הוסיפו כי מזה שנים רבות מסתובב ברחבי הרשת קוד המקור, אך הוא לא היה נגיש לציבור הרחב עד כה וחולק בין קבוצות מצומצמות של אנשים. יש לציין כי מעבר לשימוש פיראטי כזה או אחר, מיקרוסופט בעצמה הפיצה את קוד המקור של Windows XP בין ממשלות וארגונים מסויימים לצרכים טכניים כחלק מתוכנית GSP של החברה.

יש לציין כי כאשר שוחררה מערכת ההפעלה Windows XP היא לקתה בחסר מבחינת האבטחה, וזאת בלשון המעטה. במהלך השנים החברה נאלצה לשחרר מספר חבילות שירות (Service Pack) על מנת לתקן ליקויים ובאגים כאלו ואחרים. זכור בעיקר לכותב שורות אלו כי בתחילת דרכה של מערכת ההפעלה יכלו ספאמרים לשלוח הודעות ספאם לכל משתמשי מערכת ההפעלה ברחבי העולם שהופיעו על פני שולחן העבודה, וכמו כן הייתה אפשרות להפעיל מחדש ולכבות מחשבים מרחוק ללא צורך בשם משתמש או סיסמה.

במייקרוסופט העולמית הגיבו לדליפה וטענו כי הם "חוקרים את המקרה".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *