קנסות של 500 מיליון דולר נגד אינסטגרם? אספה מידע ביומטרי

זיהוי פנים ביומטרי. צילום: Shao-Chun Wang, 123RF
זיהוי פנים ביומטרי. צילום: Shao-Chun Wang, 123RF

אינסטגרם, הרשת החברתית הנמצאת בבעלות פייסבוק, עלולה לספוג קנסות אדירים וזאת מכיוון שאספה מידע ביומטרי ללא אישור מהמופיעים בתמונות.

בהסכם השימוש של הרשת החברתית אינסטגרם מצוין בפירוש שהחברה אוגרת מידע ביומטרי אודות המשתמשים הרשומים, שמאשרים הסכם זה כאשר הם נרשמים לאתר. אך מה קורה כאשר בתמונות מופיעים אנשים שאינם חברים באינסטגרם ולמעשה מעולם לא הסכימו לתנאים אלו? בתביעה ייצוגית שמתבררת בימים אלו נגד פייסבוק, נטען כי לאינסטגרם יש כלי זיהוי פנים שאוגר נתונים ביומטריים בבסיס הנתונים של החברה לזיהוי עתידי. פעולה זו למעשה מפרה את החוק במדינת אילנוי, ארה"ב, שאוסר על חברות לאסוף מידע ביומטרי ללא ידיעת הגולשים או אישורם.

"ברגע שפייסבוק שומרת את המידע הביומטרי של משתמשי אינסטגרם כדי לעשות בהם שימוש עתידי בכל המוצרים של החברה, כולל אפליקציית פייסבוק, היא חולקת את המידע עם חברות אחרות. פייסבוק עושה זאת ללא האישורים הנדרשים או מתן זכות לציבור לדעת וזאת על פי הנדרש בחוקי מדינת אילנוי", כך נכתב בתלונה. דוברת פייסבוק, סטפני אוטווי, טענה כי אינסטגרם כלל אינה משתמשת בטכנולוגיית זיהוי פנים באותה הדרך של אפליקציית פייסבוק: "התביעה חסרת בסיס. לאינסטגרם אין טכנולוגיית זיהוי פנים", כך מסרה אוטווי ל-Business Insider.

בתביעה מתבקש בית המשפט לפסוק נזקים עבור 100 מיליון משתמשי אינסטגרם. על פי חוקי מדינת אילנוי, עלול להיפסק כנגד פייסבוק תשלום של בין 1000$ ל-5000$ לכל הפרה, זאת אומרת סכום כולל של 500 מיליון דולר במקרה ופייסבוק תמצא אחראית להפרת החוק.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *