אבא גילה שחוייב ב-20,000 ש"ח בעבור רכישות במשחק

האבא אישר לבתו לבצע רכישות במשחק Robolox על סך 20 ש"ח וגילה כי היא ביצעה רכישות ב-20,000 ש"ח. הילדה טענה כי חשבה שמדובר בכסף לא אמיתי.

רכישות במשחק והסכנות הטמונות בהם: הילדה בת ה-11 בסך הכל רצתה לבצע רכישות במשחק Robolox בסך של 20 ש"ח, אך אב המשפחה גילה שהיא קנתה קצת יותר מדי In-App Purchases. ב-20,000 ש"ח. הסיפור הבא התרחש בבריטניה כאשר סטיב קאמינג, בן 72, אישר לבתו הקטנה לרכוש מנוי על סך 20 ש"ח בחודש (4.99 פאונד) למשחק, וזאת על מנת שתוכל להשתעשע בזמן סגר הקורונה. קאמינג מעיד על עצמו שהוא אינו בחור טכנולוגי, אך בעקבות הסגר הוא החליט להוסיף גישה לחשבון הבנק שלו באמצעות האינטרנט. כך גילה להפתעתו חיובים על סך לא פחות מ-20,000 ש"ח (4,642 פאונד) מהמשחק הפופולרי לו 100 מיליון משתמשים ברחבי העולם.

"הבת שלי אמרה לי שכל חבריה משחקים במשחק הזה והיא רצתה להוציא 4.99£" סיפר קאמינג, "היא עשתה רכישה אחת באמצעות כרטיס האשראי שלי ב-16 באפריל ובזה חשבתי שהסתיים העניין". עוד סיפר קאמינג על הרגע בו גילה את החיוב. "כשהתחברתי לראשונה לחשבון הבנק שלי כחודש מאוחר יותר, נדהמתי לגלות מאות על גבי מאות של חיובים קטנים בין 0.99£ ל-9.99£. לא הבנתי במה מדובר, חשבתי שפרצו לי לחשבון". מיד לאחר מכן התקשר קאמינג לבנק שלו, HSBC, וביטל את כרטיס האשראי, אך החיובים המשיכו לרדת בכל זאת שכן הם כבר נשלחו לחיוב בכרטיס האשראי.

המשחק Robolox

לטענתו של קאמינג "בתי הייתה ממש עצובה כשסיפרתי לה על מה שקרה. היא חשבה שהיא משחקת בכסף לא אמיתי, כמו כסף של מונופול. איך מותר לחברות כאלו להציב מלכודות לילדים במשחקים האלה? מלכודות לאנשים שהם כל כך פגיעים?" שאל קאמינג. עוד הוסיף קאמינג כי הוא נדהם שמשחק שמיועד לשימוש של ילדים אינו מגביל אותם ברכישות בתוך האפליקציה ומאפשר להם לבזבז כספים שלא שלהם ללא הגבלה. פרסום זה מגיע מבריטניה על רקע ההחלטה של בית הלורדים להמליץ להפוך את רכישת ה-Loot Boxes (ארגזי שלל) להימורים ולהפעיל את תקנות ההימורים עליהם, כפי שדווח באופן בלעדי בישראל בעכשיו בטכנולוגיה.

לסיפור סוף טוב – לאחר פנייתו של קאמינג לכלי התקשורת החליטו בחברה להשיב לקאמינג את כספו. "אנחנו נאנקים על מנת למנוע רכישות בלתי מאושרות, על ידי נקיטת צעדים כגון לא לשמור פרטי אשראי ולעבוד ישירות אל מול ההורים כדי לאפשר השבת כספים במידת האפשר, כפי שקורה במקרה זה" – כך נמסר מטעם החברה. "אנחנו מעודדים הורים לבדוק את הגדרות התשלום שלהם לחברות צד-שלישי כמו Google Play, בהם ניתן לבצע הגנה באמצעות סיסמא או למנוע רכישות".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *