עלייה חדה בשימוש בתוכנות מעקב אחרי בני זוג

Background vector created by starline - www.freepik.com

בחברת האבטחה קספרסקי מדווחים על עלייה חדה בשימוש באפליקציות Stalkerware או Spouseware כדי לעקוב אחרי בני\בנות הזוג באמצעות השתלת אפליקציות ריגול בטלפונים הסלולריים שלהם. מדובר באפליקציות שיכולות להשתמש בכל הפונקציות של הטלפון כגון GPS למעקב אחר מיקום, מיקרופון להאזנה רציפה, מצלמה לצילום מרחוק של תמונות וסרטונים ודיווח על הודעות, שיחות טלפון ועוד. כל המידע מועבר למשתיל האפליקציה, דבר שנובע בדרך כלל מקנאות או חשד לבגידה.

על פי קספרסקי מספר האנשים שגילו שתוכנה כזאת מותקנת במכשיר שלהם עלה ב-35% בשנה האחרונה. עוד מדווחת קספרסקי כי היא זיהתה אפליקציות מסוג Stalkerware בלפחות 37,532 מכשירי טלפון סלולרי עד כה השנה. "רוב האנשים מגנים על המחשב הנייח או הנייד שלהם, אך בהחלט לא מתקינים כל תוכנת הגנה על הטלפון הסלולרי" מספר דיוויד אם, מדען אבטחה ראשי בקספרסקי, "המידע הזה מגיע רק מהתקנת התוכנה שלנו על סמארטפונים, אז המספר הזה הוא עוד קטן לעומת המספרים האמיתיים".

בקספרסקי ידעו להוסיף שרוסיה היא המדינה עם מספר האפליקציות המותקנות מסוג Stalkerware הגבוהה ביותר. הודו, ברזיל, ארה"ב וגרמניה מתחרות בחמישיה הראשונה יחד עם אנגליה. "תמיד מומלץ לבדוק אילו אפליקציות מותקנות בטלפון הנייד שלכם ולערוך סריקת וירוסים מדי פעם, ואם אתם מוצאים אפליקציה שאתם לא מכירים או זוכרים שהתקנתם פשוט למחוק אותה" אומר ג'ייק מור מחברת האבטחה Eset.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *