אפל דרשה מוורדפרס לגבות תשלום והתחרטה

וורדפרס אפל אפסטור. עכשיו בטכנולוגיה
וורדפרס אפל אפסטור. עכשיו בטכנולוגיה

על רקע מלחמת אפל ומשחק הרשת פורטנייט, בחברת אפל דרשו ממפתח אפליקציית WordPress לגבות תשלום דרך האפליקציה ואף הסירו את העדכונים ממכשירי אייפון.

חברת אפל ממשיכה במגמת הגבייה שלה מאפליקציות, ועל רקע המהומה מול הסרת פורטנייט מהחנות בטענה שהפרה את תנאי המפתחים של AppStore (בצוותא עם Google), כעת נפתחה חזית חדשה שמאוחר יותר נסגרה. וורדפרס – WordPress הינה CMS (מערכת לניהול תוכן) חינמית הפופולרית ביותר בעולם. על פי הערכות רוב אתרי האינטרנט בעולם פועלים על בסיס וורדפרס, שמופצת כקוד פתוח וללא עלות. לוורדפרס שני אתרים – אתר אחד הוא WordPress.com המציע שירותי דומיין ואירוח בתשלום ללקוחות וורדפרס, והשני הוא WordPress.org המציע את התוכנה להורדה, יחד עם ספריית תוספים ועיצובים מוכנים. מפתח וורדפרס, מאט מולנווג, פיתח אפליקציה תואמת המאפשרת הקמת בלוג וורדפרס בחינם, ובאמצעות האפליקציה ניתן לנהל בלוג זה ללא רכישות כלשהן דרך האפליקציה. האפליקציה ניתנת להורדה בחינם בחנויות והיא מיועדת לניהול האתרים ותו לא.

באפל לא ממש התלהבו מהקונספט שבו לא ניתן לבצע רכישות, והחלו למנוע ממולנווג להעלות גרסאות חדשות של האפליקציה כעדכונים למכשירי iOS עד אשר יוסיף את האופציות הקיימות ב-WordPress.com לרכישת דומיין ואירוח לאפליקציה, וכמובן ישלם בעבור זה את העמלה על סך 30% לאפל. כתוצאה מכך, משתמשי iOS לא יכלו לקבל עדכוני אבטחה ושיפורים לאפליקציה, ומולנווג העלה סדרה של ציוצים בטוויטר המבהירים כי הוא לא מתכוון להוסיף אופציות לרכישת דומיינים או אירוח לאפליקציה, שכן היא אינה מיועדת לכך, אלא לניהול אתרים בלבד. האפליקציה מאפשרת, לאחר רישום קצר, קבלת כתובת זמנית (למשל technow.wordpress.com) ואירוח של 3GB ללא עלות.

לאחר שקהילת האינטרנט געשה, הידיעות על כך הגיעו לאפל שהחליטה לחזור בה ואף להתנצל בפני וורדפרס. "אנחנו מאמינים שהסוגיה מול אפליקציית וורדפרס נפתרה, וזאת לאחר שמפתח האפליקציה הסיר את הצגת השירותים שאתר וורדפרס מציע בתשלום מתוך האפליקציה. האפליקציה כרגע ניתנת בחינם ואינה מציעה מוצרים למכירה. הודענו על כך למפתח והתנצלנו בעבור אי ההבנה". לפי הציטוט של אפל, "מפתח האפליקציה הסיר את הצגת השירותים שאתר וורדפרס מציע בתשלום מתוך האפליקציה" – הרי שזה נכון במידה מסויימת, שכן בעבר אכן הוצגו באפליקציה אפשרויות כאלו (תמיכה טכנית, אירוח של 13GB, רכישת דומיין ותוספי פרימיום) אך הן הוסרו לפני מספר שבועות או חודשים, ככל הנראה בזמן הזה נערכה בדיקת אפל ונמצאו ההפרות המוזכרות. כמו כן יש לציין כי למרות שאפשרויות אלו אכן הוצגו בעבר, גם אז לא היה ניתן לרכוש אותם באמצעות האפליקציה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *