לינקדאין ורדיט יפסיקו להעתיק את הלוח מאייפונים

האפליקציה רדיט reddit
האפליקציה רדיט reddit

האם ידעתם שהאפליקציות של לינקדאין ורדיט מעתיקות את הלוח שלכם (כל מה שבחרתם להעתיק) מהאייפונים ושומרים את המידע? גם אם לא, אז כעת הם יפסיקו.

לינקדאין ורדיט, בין הרשתות החברתיות הבולטות בעולם, יפסיקו לשמור את הלוח שלכם (כל מה שבחרתם להעתיק על מנת להדביק לאחר מכן) מתוך האייפונים שלכם, כך מדווח ה-BBC. על פי הדיווח, החברות יערכו את האפליקציות שלהן על מנת שיפסיקו עם הפעולה הזו, שנחשבת חדירה חמורה לפרטיות הגולשים. בגרסת המפתחים האחרונה של iOS 14, המשתמשים מקבלים הודעה כאשר אפליקציה מנסה להגיע אל הטקסטים שהעתקתם ללוח. ההודעה חשפה סריקה של האפליקציות שלדעת המשתמשים לא היו אמורות לעשות כן. החברות מצטרפות בכך גם לטיקטוק שהפסיקה את הסריקה בשל נסיבות דומות והביקורת שספגו.

בכיר בלינקדאין כבר צייץ כי הקוד שמבצע את הסריקה הוסר מין האפליקציה, בעוד שברדיט אמרו כי יבצעו פעולה דומה כבר בשבוע הבא וישחררו עדכון בהתאם. ברדיט ידעו לספר כי האופציה הזאת אכן קיימת, אך לא מהסיבות שאתם חושבים עליהם. "מטרתו של הקוד הוא לסרוק אחר כתובות שהעתקתם ללוח לאחרונה בכדי להציע למשתמשים יצירת פוסט חדש בהתבסס על הכתובות". אותו מקור, שמסר את הדברים ל-The Verge, הוסיף שהאפליקציה לא שמרה את הנתונים או השתמשה בהם בצורה אחרת.

bubble chat data the detect by futuristic technology in smart city with artificial intelligence concept to measurements ,analytic and identical concept,it invents to classification,estimate,prediction

בלינקדאין, לעומת זאת, אמרו דברים אחרים. סגן נשיא מוצרי צריכה בחברה כתב בטוויטר, בתגובה לפניות גולשים, כי "הקוד משמש כדי לבצע בדיקות התאמה בין מה שהמשתמשים מקישים בתוך תיבות הטקסט באפליקציה. אנחנו לא שומרים או מעבירים את המידע המופיע בלוח".

המחאה #BlackLivesMatter ומהפכת הקורונה

לאחרונה חברות רבות, ביניהן Google ו-Facebook, בנוסף ל-LinkedIn ו-Reddit, מנסות לשפר את הפרטיות והאבטחה שהן מציעות למשתמשיהן, ככל הנראה על רקע המחאות החברתיות בארה"ב. כך למשל IBM הכריזה כי לא תפתח טכנולוגיות זיהוי פנים ובוודאי שלא תמכור כאלה לרשויות אכיפה. בעקבות המחאה החברתית בארה"ב על רקע האלימות כנגד אזרחים שחורים יחד עם מהפכת הקורונה, חברות מנסות לתת פתרונות יותר יצירתיים על מנת לשמור על הפרטיות של המשתמשים שלהם, וזאת על מנת לעמוד בסטנדרטים החדשים שהוצבו בפניהם. בסיכומו של דבר – ייתכן וכי מדובר באפיזודה חולפת וכי בעוד מספר חודשים עד שנים החברות ישובו לסורם לעקוב אחר המשתמשים ולדלות מהם כל פרט מידע.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *